HBO GO

.
HBO GO wciąż uprzyjemnia mi wieczory.
Zaczęło się od "Bez tajemnic", a potem ruszyła lawina. Po długich namowach zgodziłam się obejrzeć "Tron: Dziedzictwo", po nieco krótszych "Grę o tron" (istotna informacja: to dwa różne trony), a już kompletnie bez namów sięgnęłam po "Cinema Verite". Stwierdzam, co następuje.

"Tron: Dziedzictwo"
Żałuję. Żałuję, że nie dałam się na ten film zaciągnąć do kina. Efekty specjalne pewnie lepiej wyglądają na dużym ekranie, niż na monitorze laptopa. Niemniej - było zacnie. To dla mnie coś zupełnie nowego z półki "fantastyka", w dodatku coś naprawdę dobrego.






































"Gra o tron"
Zaskoczyło mnie kilka wątków, w których nie mogłam się na początku połapać.  Dałam szansę i wpadłam. Potem, kiedy już prawie zaczęłam rozumieć o co tak naprawdę chodzi, okazało się, że w ofercie HBO GO jest tylko 7 odcinków. Ups. Nie sprawdziło się przed oglądaniem, to się cierpi. I kiedy zabrałam się za poszukiwania kolejnych, nagle dostąpiłam oświecenia. Mało, że oglądałam tylko 7 odcinków, to jeszcze był to....uwaga...uwaga...2 sezon! (w tle: fanfary, oklaski, buczenie). Jak się łatwo domyślić, zrezygnowałam z dalszych poszukiwań. Chyba nie będzie mi dane zrozumieć skąd się wzięły księżniczki, smoki i złe moce. Ale polecam. Skoro, bez świadomości, oglądając na starcie 2 sezon, dałam się wchłonąć tej historii, to z tym większym zainteresowaniem śledziłabym pewnie wszystko od początku. 



























"Cinema Verite"
Niezwykły film opowiadający historię amerykańskiej rodziny, która w 1971 roku wystąpiła w pierwszym na świecie reality show. W założeniu miała to być kronika ich codzienności, w praktyce - wiadomo jak wyszło. Przykro patrzeć, że od lat 80tych niewiele się zmieniło w podejściu telewizji (i do telewizji). 


Film otrzymał 9 nominacji do nagród Emmy i 3 do Złotych Globów. Od razu, bez zaglądania do kategorii, wiedziałam za co:
- fantastyczna, niesamowicie oddający tamte czasy, scenografia
- świetna charakteryzacja i kostiumy
- ciekawy montaż oryginalnych fragmentów reality show z fabułą filmu 


Szczerze polecam.

1 komentarze:

  1. aha..to już wiem, że obejrzeć

    co do gry o tron to gratuluję he he ;PP :))

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy